fredag 27 maj 2011

Hemsjukvård för barn fick pris

Barn- och Ungdomsklinikens hemsjukvård vid Centralsjukhuset i Kristianstad har fått Diabasen 2010, Region Skånes pris för goda resultat inom den offentligt drivna sjukvården. Priset är ett konsthantverk i diabas och 140 000 kronor.

Barnklinikens hemsjukvård får priset för att ha ”genomfört en förändring som inneburit ett omfattande och innovativt arbetssätt, med starkt patient- och familjefokus, där vården har bedrivits med hög medicinsk kvalitet och god omvårdnad samtidigt som anvisade medel använts effektivt. Dessutom har samarbete med andra verksamheter upparbetats vilket påverkat förvaltningen positivt i sin helhet”.

Barn- och Ungdomsklinikens hemsjukvård är ett alternativ till sjukhusvård. Hemsjukvården omfattar neonatal hemsjukvård och hemsjukvård för äldre, kroniskt sjuka barn. Hembesök görs efter barnets och familjens individuella behov.

Diabasen är ett årligt återkom­mande internt pris för goda resultat inom den offentligt drivna sjukvården, inte primärvård. Priset ”Droppen urholkar stenen”, är ett konsthantverk i diabas som formgetts av konstnären Christer Bording.
Källa:Region Skåne

1 kommentar:

  1. Jag vill använda denna gyllene möjlighet för att tacka chef Dr Wealthy för att bota min (DIABETES VIRUS) med sin örtmedicin. Jag har lidit av DIABETES Virus i 5 år nu, och sedan dess använde jag läkemedel som håller mig till idag, men en dag när jag surfar på Internet träffade jag ett inlägg om en dam som botades för DIABETES av Chief Dr Rika så jag bestämde mig för att försöka se om han kunde rädda mitt liv. Lyckligtvis för mig blev jag botad av honom. Jag kan inte sluta tacka honom för vad han har gjort för mig om du har liknande problem kan du kontakta honom via e-post: wealthylovespell@gmail.com

    Chief Dr Wealthy har botemedel mot alla typer av sjukdomslag, ring eller Whats App +2348105150446.

    SvaraRadera